Därför lämnar jag TV4

Ola Wenström bekräftar för Nyhetskanalen.se att han lämnar TV4 för konkurrenten Viasat.
- Jag har fått ett erbjudande som jag inte tror att någon i branschen skulle tacka nej till, säger programledaren.


Under hela fotbolls-EM har Ola Wenström hållit i TV4:s sändningar. Nu går han till konkurrenten Viasat. Som främsta skäl anger han de rättigheter som hans nya arbetsgivare äger.


Kanonrättigheter

- Jag har fått ett erbjudande som jag inte tror att någon i branschen skulle tacka nej till. Det handlar om kanonrättigheter som Champions League, VM-kvalet och hockey-VM.

Men visst har väl TV4 minst lika bra rättigheter?
- Jo, men totalbilden är mer attraktiv. Det det ska bli skönt att göra något nytt. Ibland behöver man flytta på fötterna. Jag har ändå varit på TV4 i 13 år.

Ingen schism


Ligger det någon schism bakom flytten?
- Nej, verkligen inte. Tvärtom. Jag är jättesams med alla och jag hoppas att de är det med mig också.

Maffig slutpunkt


Vad minns du bäst från tiden på TV4?
- Det är väl hela utvecklingen från sändningarna 1995 och till den häftiga slutpunkten med årets fotbolls-EM där jag jobbade 28 dygn i sträck. Det var en maffig avslutning!


Info Fotbollskanalen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback