Ny livsstil kanske

När jag varit i Leksand i 10 dar har jag inte kunnat ungå min fars nyttiga livsstil. Han äter havregrynsgröt med linfrö och två smörgåsar,  riktig nyttig känns nästan för nyttig åt det typ en dag sen orkade jag inte mer.

Jag skulle vilja men är inte så förtjust i havregrynsgröt tyvärr eftersom det är så nyttigt. Iallafall tillbaka till sak förutom det att han äter bra med frukost springer han 5 km varanna dag och varannan dag styrketränar han. 

Nu under semester har han väl slöat lite vi sprang 2-3 ggr när jag var där uppe och eftersom far srpinger alla små lopp tex. Lidingöloppet, Hässelbyloppet mm så trodde jag att min chans att följa med i hans tempo var mycket liten men jag skulle försöka. 

Första gången jag sprang med honom (5km) kom jag en min före honom tiden är väl inte att skryta med men 28:30 blev det. Andra dagen sprang jag hela två min före honom tid 27:30. Även fast vi inte tävla kändes det skönt att komma före honom.  Sen sprang jag en dag själv och då fick jag tiden 26:55.



Sen jag kom tillbaka till Sthlm har jag joggat två ggr och förut har jag inte vetat hur långt jag sprungit men jag trodde att det var ca 2 km men nu bestämde jag mig att jogga längre. 

Jag har ju ingen km-mätare så jag visste inte hur jag skulle få reda på en bra rundan som var ca 5 km som jag tycker är lagom. Far gav mig tipset att gå in på jogga.se där har dom en karta som man kan mäta sträckan du sprungit mycket smart och lätt att göra.
 
Efter det att jag hittat en bra 5 km runda var det bara ut och springa, första gången var igår då sprang jag på tiden  26:18 mitt mål var då att komma under 27 och det gjorde jag.

Idag har jag sprungit samma runda och en ny tid blev det den nya tiden lyder 25:46 och man kan säga att jag ligger där jag hoppades men efteesom det är ganska nytt för mig ska jag nog ta en vilodag imorgon. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback